- Dodržujte osvědčené postupy pro strukturu webových stránek, například aby byly vhodné pro mobilní zařízení, snadno se v nich orientovalo a byly přehledně uspořádané s dostatkem bílého místa.
- Zaměřte se na obsah určený pro zákazníky a pravidelně jej kontrolujte, abyste zajistili, že informace jsou přesné a bez chyb.
- Usnadněte potenciálním zákazníkům nalezení vašich stránek pomocí vlastní domény a dobré optimalizace pro vyhledávače (SEO).
- Tento článek je určen majitelům firem, kteří chtějí maximalizovat účinnost svých webových stránek pro informování a prodej potenciálním kupujícím online.
V dnešní době je online přítomnost nezbytná pro každou firmu, dokonce i pro kamenné obchody, které neprovozují e-shop. Vytvořit efektivní firemní web není nijak zvlášť obtížné díky mnoha nástrojům, které jsou pro jejich tvorbu k dispozici. Ať už si vyberete jakýkoli software, mějte na paměti tyto zásady tvorby.
1. Vytvořte webové stránky, aby byly dostupné i pro mobilní zařízení
Reakce na mobilní zařízení je pro efektivitu webových stránek zásadní. Dospělí lidé tráví na mobilních telefonech více než pět hodin denně, přičemž více než třetina z nich provádí všechny své online nákupy na mobilním zařízení. Není třeba dodávat, že mobilní webové stránky vaší společnosti musí nabízet pozitivní uživatelskou zkušenost.
Pokud potenciální zákazníci přijdou na vaše stránky, ale zjistí, že jsou na mobilním zařízení obtížně čitelné nebo se na nich špatně orientuje, mohou vás jednoduše opustit ve prospěch vaší konkurence. Negativní uživatelská zkušenost s mobilními zařízeními navíc ovlivňuje hodnocení vašich webových stránek ve vyhledávačích, takže je pro uživatele obtížnější najít je prostřednictvím vyhledávače Google – což nás přivádí k dalšímu bodu.
2. Zajistěte, aby šly snadno nalézt.
Potřebujete název domény, který buď odpovídá názvu vaší společnosti, nebo nějakým způsobem vystihuje vaši činnost. Můžete mít také více domén, které odkazují na webové stránky. To znamená zapojit osvědčené technické postupy SEO, výzkum klíčových slov, obsahový marketing a placené reklamní kampaně, které přivedou návštěvnost na vaše webové stránky.
3. Umístěte své kontaktní údaje do záhlaví.
Pokud vaše podnikání závisí na tom, že vás lidé mohou kontaktovat nebo zavolat vašemu prodejnímu týmu, umístěte tyto informace tam, kde je lidé snadno najdou.
Vaše kontaktní informace by měly být viditelné, nejlépe v horní části domovské stránky, aby návštěvníci nemuseli hledat telefonní číslo nebo adresu, pokud chtějí firmu kontaktovat.
Pokud ke komunikaci se zákazníky používáte sociální média, umístěte odkazy na sociální média do záhlaví nebo zápatí webu, kde je lze snadno najít.
4. Zjednodušte navigační menu
Omezte navigační nabídku na nejvyšší úrovni na pět až šest jasně označených záložek a pod nimi uspořádat související stránky. Měli byste také nabídnout jasný způsob, jak se vrátit na domovskou stránku bez ohledu na to, kde čtenář přistane. Velmi často se může stát, že vyhledávač Google čtenáře zavede na jinou stránku vašeho webu, než je domovská stránka.
5. Ujistěte se, že máte na webu přesné a srozumitelné informace.
Mělo by být samozřejmé, že nepřesné informace spotřebitele odradí, ať už se jedná o špatné číslo, neaktuální informace o produktu nebo prosté gramatické chyby. Každou stránku byste měli zkontrolovat nejen před spuštěním, ale také pravidelně, zejména po provedení aktualizací jinde.
6. Respektujte potřebu rychlosti.
Nový výzkum společnosti Google zjistil, že 53 % návštěvníků mobilních webových stránek odejde, pokud se webová stránka nenačte do tří vteřin. Doba načítání webové stránky navíc ovlivňuje nákupní rozhodnutí téměř 70 % online nakupujících.
Zajistěte, aby vaše webové stránky běžely hladce, a to tak, že budete udržovat svůj software aktuální, optimalizovat videa a obrázky pro rychlejší stahování a používat hostitele webových stránek, který zvládne vaše nároky na šířku pásma.
7. Mějte výzvu k akci.
Každá stránka na vašem webu by měla čtenáře vybízet k tomu, aby něco udělal. Jinými slovy, musíte je vyzvat k akci. Tyto vstupní stránky by měly uživatele vybízet k provedení konkrétní akce, například k zavolání do vaší společnosti, přihlášení se k odběru služby, zakoupení produktu, stažení bílé knihy nebo k provedení něčeho jiného, co je přínosné pro vaše obchodní cíle. Poskytněte jim viditelnou výzvu k akci: tlačítko, odkaz nebo jasné slovní spojení. Udržujte ji pokud možno nad záhybem, aby čtenáři nemuseli rolovat, aby výzvu k akci našli.
8. Zachovejte jednoduchý design.
Omezte používání písem, barev a GIFů, které mohou odvádět pozornost a odvádět oči od zaměření webové stránky. Krátké odstavce a odrážky také usnadňují skenování informací a zvyšují pravděpodobnost jejich přečtení.
To je obzvláště důležité, pokud jde o schopnost reagovat na mobilní zařízení, která je hlavním faktorem hodnocení webových stránek v algoritmu Google. Čím lepší je hodnocení webu, tím výše se zobrazuje na stránce s výsledky vyhledávání (SERP). Pokud je web konkurenta přizpůsobený mobilním zařízením a váš web ne, mohou vás zákazníci ve výsledcích vyhledávání odsunout níže.
9. Buďte osobní.
Stejně jako kamenné podniky investují velké prostředky do svých výloh, aby reprezentovaly image své značky, musí i prodejci v e-shopech vytvořit kvalitní online prostředí odpovídající vnímání značky.
Za tímto účelem by vaše stránka O nás neměla být suchým blokem textu o vaší společnosti, ale je doporučuje se zařadit kvalitní fotografii sebe nebo svého týmu, abyste zákazníkům personalizovali zážitek.
10. Zapojte osvědčené postupy SEO.
Můžete mít nejlepší webové stránky ve svém oboru, ale nebude vám to nic platné, pokud je lidé nenajdou. Můžete sice utratit peníze za reklamy, které na vaše stránky přivedou potenciální zákazníky, ale z dlouhodobého hlediska je nákladově efektivnější a účinnější přivést na vaše stránky bezplatnou organickou návštěvnost z vyhledávání.
Když lidé hledají informace online, jdou do vyhledávačů, zejména do Googlu. To, co hledají, obvykle najdou na první stránce výsledků vyhledávání, takže právě tam chcete, aby se vaše společnost objevila. Google a další vyhledávače mají své vlastní algoritmy, které používají k hodnocení stránek na základě hledaných výrazů, kterým se také říká klíčová slova.
Vyhledávače používají tři způsoby, jak určit, kde se váš výpis zobrazí: procházení, indexování a řazení.
- Procházení znamená, že vaše stránky najdou prostřednictvím odkazů z jiných stránek. Dbejte proto na to, aby se odkazy na váš web objevovaly na co největším počtu externích webových stránek.
- Poté, co váš web objeví crawlery, je indexován, což znamená, že je analyzován z hlediska obsahu, včetně klíčových slov, čerstvosti, relevance, odkazů a multimédií. Ujistěte se, že váš web obsahuje dostatek čerstvého a relevantního obsahu souvisejícího s klíčovými slovy, na která se chcete umístit.
- A konečně, řazení je způsob, jakým vyhledávače určují nejlepší výsledky pro dané vyhledávání. Pořadí je založeno na relevanci a autoritě. Zahrňte dostatek relevantního obsahu, například jednotlivé články o různých aspektech daného tématu. Autorita se určuje podle velikosti vašeho webu, jeho návštěvnosti a toho, kolik dalších respektovaných webů na ten váš odkazuje. Nástroje SEO pro malé firmy usnadňují optimalizaci vašich stránek.