Obsah
1. Nejoblíbenější systém pro správu obsahu na světě
WordPress využívá více webových stránek než jakýkoli jiný systém správy obsahu (CMS) na světě (CMS je software, který umožňuje snadno psát, upravovat a publikovat obsah na webu). Ve skutečnosti WordPress pohání 43 % CELÉHO internetu.
Okolo 63 % webových stránek, které používají CMS, je postaveno na systému WordPress. Na webech se systémem WordPress je každou sekundu publikováno 27 příspěvků na blog.
2. WordPress používají i některé vysoce profilované značky
Velké množství webových stránek, které pravděpodobně znáte, používá WordPress. Blogy Reuters, Forbes jsou postaveny na WordPressu, stejně jako The Wall Street Journal, CNN.
Mezi další významné značky, které používají WordPress, patří MTV News, Vogue, Facebook, NASA a mnoho dalších.
Pokud je WordPress dostatečně výkonný pro tyto weby, pak je dostatečně výkonný téměř pro jakýkoli web, který potřebujete vytvořit!
3. WordPress není určen jen pro blogování
WordPress začínal jako platforma pro blogování, ale někde v průběhu vývoje si vývojáři uvědomili, že s ním můžete dělat mnohem víc. Nyní WordPress stojí za vším od firemních webů, e-commerce přes komunitní weby až po online kurzy.
Ať už chcete vytvořit základní webové stránky pro místní firmu, nebo obrovský internetový obchod prodávající tisíce produktů, s WordPressem to lze. A samozřejmě je stále skvělý pro blogování!
a) vytvoření blogu
Asi jedním z nejčastějších způsobů využití WordPressu je vytvoření blogu. Tyto webové stránky se obvykle soustředí na sdílení informací, ať už jde o osobní úvahy nebo pomoc zákazníkům při používání produktů.
Blogy jsou skvělým způsobem, jak přilákat nové zákazníky nebo pomoci těm stávajícím. Mnoho podniků propaguje návody na produkty, recenze a další relevantní informace, které se hostům budou hodit. Konečným výsledkem je web, který je užitečný a zároveň zvyšuje pravděpodobnost prodeje a vedení.
Blogování také pomáhá zvyšovat povědomí o značce i její online rozpoznatelnost. Sdílením informací a jejich podporou dobrým digitálním marketingem můžete snadno oslovit široké publikum včetně osobních zákazníků díky věcem, jako jsou výsledky místního vyhledávání.
b) vybudujte online obchod
Oblíbenou metodou využití systému WordPress je vytvoření online obchodu. Podle trendů a statistik dosáhnou tržby z elektronického obchodování v roce 2022 více než 5 bilionů dolarů. Každý rok se k online nakupování přidává stále více lidí. Mnoho reálných prodejců má svoji online verzi, aby využili těchto trendů.
WordPress umožňuje snadné vytvoření online obchodu. Díky zásuvným modulům, jako je WooCommerce, můžete vytvořit web elektronického obchodu a začít prodávat ve velmi krátkém čase. Pokud máte co prodávat a nabízíte lepší služby než konkurence, má internetový obchod potenciál k velkému úspěchu.
Vzhledem k tomu, jak je WordPress navržen, můžete z jedné platformy nastavit web eCommerce spolu s poutavým blogem.
c) vybudování sociální sítě
Sociální sítě hrají nedílnou roli v každodenním životě milionů lidí. Podle průzkumů totiž stránky jako Facebook, Instagram a Twitter ovlivňují více než 87 % spotřebitelů, pokud jde o nákupy.
Vytvoření vlastní sociální sítě není složité a pomůže vám k tomu například zásuvný modul BuddyPress pro WordPress. Je to skvělý způsob, jak vytvořit síť lidí s podobnými zájmy, zejména pokud vytvoříte specializovaný web. Pokud například prodáváte rybářské potřeby, nebude vám stačit vytvořit sociální centrum pro rybaření.
Můžete také vytvořit obecnou síť, jako je Facebook, a zpeněžit stránky pomocí placených služeb, jako je AdSense nebo placené bannery od sponzorů.
d) vytvořte fóra nápovědy
Dalším účinným způsobem, jak využít WordPress, je zřízení fóra nápovědy. Tyto stránky jsou často komunitní a zároveň pomáhají lidem s různými problémy. Pokud jste na internetu strávili nějaký významný čas, pravděpodobně jste si za svůj den přečetli jedno nebo dvě fóra.
Ve skutečnosti si fóra pročítám poměrně často, abych se poučil i pomohl.
To, co dělá fórum užitečným pro značku, je poskytování pomoci pro produkty nebo služby. Téměř každý významný výrobce nebo vývojář má živé fórum, které pomáhá zákazníkům. Spotřebitelům tak ukazujete svou ochotu pomoci a zároveň stavíte svou značku do pozitivního světla.
e) přidejte na web video
Online videoprodukce je pozoruhodnou metodou marketingu. Je tak účinná, že 86 % online marketérů zahrnuje videoobsah do svých pravidelných strategií. Používáním videa se využívá většina šířky pásma internetu od spotřebitelů.
Díky tomu, jak je WordPress nastaven, můžete rychle nahrát vlastní video nebo vložit obsah z webů, jako je YouTube. Dělají to mnozí majitelé stránek, aby zdůraznili textový obsah tím, že návštěvníka ještě více zaujmou. Takové video pak můžete například vložit do popisů produktů v internetovém obchodě.
f) vytváření členství a plánů předplatného
Mezi nejlepší funkce WordPressu patří možnost vytvářet členství nebo nějaký druh plánu předplatného. Můžete například nabízet informace zdarma a zároveň uzamknout relevantní obsah v sekci pro předplatitele. To je běžná praxe u mnoha online služeb od her až po strategie SEO.
Pomocí zásuvných modulů můžete poměrně snadno spravovat uživatele a platby. Můžete nastavit jednorázový poplatek, měsíční předplatné nebo dokonce nabízet slevy. Stačí k tomu správný plugin, například Membership and Content Restriction, a některý z nejlepších obsahů, které můžete vytvořit.
Můžete také zvážit nabídku bezplatných odběrů, jako jsou zpravodaje nebo mailingové seznamy. To vám pomůže vytvořit účinnou strategii e-mailového marketingu, která zvýší prodej a počet potenciálních zákazníků.
g) propagace umělecké galerie
Tisíce lidí po celém světě používají systém WordPress k vytvoření portfolií a životopisů. Je to skvělý způsob, jak zaměstnavatelům, klientům a zákazníkům ukázat, co všechno můžete nabídnout. Od spisovatelů až po krajinné architekty – pomocí WordPressu si můžete vytvořit interaktivní webové stránky a propagovat tak sebe nebo svou značku.
Životopis můžete vytvořit pomocí stránky ve WordPressu nebo jednoduše vložit vlastní soubor PDF přímo do webu. Pokud udržujete firmu, není třeba mnoho, abyste ukázali, jaké projekty jste v minulosti realizovali pro ostatní a jak můžete návštěvníkům pomoci.
h) propagujte místní podnik
Díky zlepšení algoritmů vyhledávačů a intenzivnímu využívání mobilních technologií je propagace místního podniku pro příchozí zákazníky snazší než kdykoli předtím. Vyhledávání z mobilních zařízení totiž již dávno překonalo listování v telefonním seznamu.
Vzhledem k tomu, že WordPress je snadno integrovatelný s různými postupy SEO, nemusíte se učit tajemství nebo triky, aby byl podnik alespoň viditelný na webech, jako je Google. Můžete také zahrnout svou geografickou polohu pomocí nástrojů, jako jsou WP Google Maps.
Mějte na paměti, že 80 % uživatelů internetu má v kapse chytrý telefon. Mobilní technologie překonaly stolní počítače pro prohlížení internetu. Vzhledem k tomu, že WordPress je většinu případů užitíautomaticky responzivní, pomůže vám zapojit tyto blízké spotřebitele bez dalšího vývoje nebo kódování.
4) Zásuvné moduly
WordPress vám umožňuje rozšířit to, co umí, pomocí zásuvných modulů. Existují bezplatné i placené pluginy, které umí prakticky cokoli, co byste mohli chtít, aniž byste museli psát kód od začátku.
Právě teď je v oficiálním adresáři WordPressu více než 58 000 bezplatných zásuvných modulů. To nezahrnuje všechny prémiové pluginy, které mohou vašim stránkám přidat ještě více funkcí.
Pokud navíc znáte jazyk PHP (jazyk, na kterém je WordPress postaven), můžete si libovolný zásuvný modul dále upravit tak, aby dělal přesně to, co potřebujete. Nebo si můžete vytvořit vlastní zásuvný modul od začátku.
5) Zabezpečení
Nezapomínejme na to, aby vaše webové stránky byly v bezpečí. Od nejlepších dostupných zálohovacích pluginů až po bezpečnostní systémy jako Defender nebo Wordfence – ochrana vašich dat i uživatelů zabere jen pár minut.
Instalace SSL je důležitým aspektem elektronického obchodování. Chrání uživatele tím, že šifruje informace z vašich webových stránek. Instalace certifikátu SSL na váš web WordPress zabere jen několik minut a vyplatí se do něj investovat.
Správa uživatelských rolí, ochrana proti spamu, skenování souborů a další funkce jsou k dispozici prostřednictvím systému WordPress. Nejlepší na tom je, že většina dostupných pluginů je k dispozici zdarma. Některé placené prémiové pluginy sice nabízejí více funkcí, ale budete překvapeni, jak dobře některé bezplatné nástroje fungují.
5) Přizpůsobení pomocí krátkých kódů
Často používanou funkcí WordPressu jsou zkrácené kódy. Tyto malé úryvky „kódování“ vám poskytují více možností přizpůsobení, které se snadněji spravují než snaha o zadávání CSS nebo PHP. Většinou stačí pouze zkopírovat a vložit kód a můžete umístit určité nástroje téměř kamkoli do příspěvků a stránek.
Samotný WordPress jich má řadu již k dispozici. Mnoho dalších zásuvných modulů a nástrojů však také dodává tyto malé řádky textu k použití na celém webu.
Například nástroj Fotogalerie od společnosti Envira vám umožní umístit na stránku celé album s více než 20 fotografiemi pomocí jediného řádku textu z jeho zkráceného kódu.
6) Integrujte další služby, abyste zapojili návštěvníka
Asi jedním z největších důvodů, proč je WordPress tolik propagován, je jeho schopnost integrace s dalšími systémy. K WordPressu můžete například připojit Facebook, Instagram. Pokaždé, když vytvoříte nový příspěvek pro své sledující na sociálních sítích, může se automaticky vytvořit nový příspěvek na vašem WordPress webu.
To je docela užitečné, pokud chcete marketing na sociálních sítích posunout na novou úroveň.
Vzhledem popularitě nabízí integraci s WordPressem mnoho online služeb. To výrazně rozšiřuje možnosti, které můžete svým návštěvníkům nabídnout, a zvyšuje pravděpodobnost, že je zaujmete. Čím více se někomu vaše stránky líbí, tím častěji se na ně bude vracet.
7) Široká škála marketingových metod
Internet je plný způsobů, jak propagovat vaši značku nebo firmu. Krása systému WordPress spočívá v tom, že vám pomůže jednoduše napojit mnoho z nich. Nejde zde jen o kvalitní obsah, který web propaguje ve vyhledávačích.
Pomocí webu jako základny můžete integrovat prvky, jako je kanál na Twitteru nebo propojit svůj kanál odkazem na YouTube. Můžete také použít prvky pro sdílení na sociálních sítích, aby ostatní mohli propagovat firmu nebo produkty za vás.
Pomocí zásuvných modulů můžete nastavit systém, ve kterém vám návštěvníci mohou pomoci prodávat vaše produkty. Pomocí odkazů na vlastních webových stránkách může vaše firma oslovit širší trh a těžit z návštěvnosti ostatních.
8) Zlepšení výkonu
Ačkoli je WordPress sám o sobě výkonný systém, mnoho zásuvných modulů exponenciálně rozšiřuje jeho možnosti. Vezměte si například zásuvné moduly od společnosti WPMU DEV. Součástí jejich nabídky jsou moduly, který vám v mnohém pomůžou.
Chcete mít rychlejší webové stránky? Můžete použít například od výše zmíněné společnosti modul Hummingbird, které zvýší rychlost vašeho webu pomocí ukládání do mezipaměti a metod líného načítání. Dále můžete pro zlepšení chodu webu nastavit další prvky SEO, SEM, zpracování obrázků přes CDN, …